2009/03/27

Paprasta, puru ir labai skanu

Vyro dukterėčia Greta vis kepa fantastiško skonio šokoladinius keksiukus. Galvoje vis sukosi mintis, kad reikia pabandyti ir man: pati labai mėgstu keksiukus, tokius "šlapius" ir tirpstančius burnoje, o dar visa procedūra išlupti iš popierėlio... mmm...



Visą savaitę audžiau mintis apie keksiukus. Perskaičiau begalę receptų (pasirodo man patinka skaityti ne tik knygas, bet ir receptus - tikrai įdomu). Tradiciškai ... pasirinkau Jamie Oliver pasiūlytą receptą ir vakar kepiau... čia rezultatas -



Šiandien jie vis dar minkšti ir "drėgni". Kol kas Jamie dar nė karto nenuvylė.

Norite recepto? Viskas labai labai paprasta. Reikia:
225 g sviesto
225 g cukraus pudros
225 g miltų
4 didelių kiaušinių
šlakelio citrinų sulčių
----------------------
keksų popierėlių
keksų kepimo formelių (aš naudojau Rimi pirktą Prima firmos "blėkutę" su 12 keksiukų formų)

Paslaptis slypi tešlos plakime. Esu kepusi didelį keksą, kurio sudėtis paprasta, bet maišyme yra niuansų, tokių pačių kaip ir gaminat šiuos keksiukus. Taigi tešla 18-16 keksiukų (normalių):

1. įjungiame orkaitę 190 laipsnių.

2. mikštą sviestą ištriname su cukraus pudra iki vientisos masės.

3. kiaušinių eilė - įmušame po vieną kiaušinį ir plakame minimum 1,5 minutės, tada mušame kitą ir vėl plakame minimum 1,5 minutės. Taip reikia daryti su visais kiaušiniais. Jei turite tik M dydžio kiaušinius, tuomet siūlau dėti 5.

4. į plakinį pilame miltus. aš juos dar persijojau. išplakame.

5. galiausiai įspaudžiame citrinos. aš dar lašinau vanilės esencijos, nors tai nebūtina.

6. į keksiukų formeles sudedame popierėlius. ir šaukštu dedame tešlą. aš dėjau po du kupinus valgomuosius šaukštus. dar apibarsčiau perliniu cukrumi. galima puošti glazūra ir uogytėmis, bet jau atvėsusius.

7. šauname kepti 15 - 20 min. po 15 min žiūrim su pagaliuku, jei nesivelia - traukiame. jei veliasi - dar truputį pakepame. jei keps per ilgai - bus sausi ir praras savo žavesį.

Šių keksiukų tešlą Jamie Oliver vadina - klasikiniu Viktorijos biskvitu. Jį galima kepti ir didelėje pyrago formoje, perpjauti ir pertepti pavyzdžiui uogomis. Nors vėl gi... jis pataria kepti dviejose formose, o ne pjauti - niuansai :)

Įtariu ir su keksiukais galima improvizuoti paskaninat uogomis, šokolado gabalėliais ir pan.

Skanaus!

No comments: